Brandurile au inceput sa dea mai putini bani pentru advertisigul la TV si sa investeasca mult in digital. Doar ca atunci cand e vorba de sport, aleg sa cheltuiasca ENORM pentru publicitatea la TV. In state, 37% din banii dati pentru TV sunt pe spoturi sportive.
Iar cheltuielile sunt din ce in ce mai mari. De exemplu, 30 de secunde la Super Bowl costa cat Adi Popa, Tosca si Nita la un loc.
Cine se uita la un meci in reluare? Nimeni. De asta sunt asa de pretioase secundele alea din pauza. Omul e atat de concetat la evenimentul sportiv, incat uita orice se intampla in jur. A tot incercat lumea din digital ba sa faca content divers, ba sa faca lucruri interactive care au nevoie de user action, ba auto-play pre-roll video ads. Doar ca n-a mers asa cum se asteptau.
Dar in social media cum se intampla?
Azi, lumea traieste efectiv pe Facebook, chiar daca multi inca mai spera la viata sociala departe de monitor. Display ads, video pre-rolls si posturi promovate pe retelele de socializare au inceput sa mearga din ce in ce mai bine in ultimii ani. Si toata smecheria este sa faci views. Doar ca un view pe Facebook nu e egal cu un view pe Twitter sau unul pe Youtube.
De exemplu, Facebook considera view inca din prima secunda in care clipul s-a incarcat pe display-ul utilizatorului, fara sa tina cont de cat timp s-a uitat persoana respectiva la el. Reclamele pe Twitter sunt luate in calcul ca views doar situatiile in care userii interactioneaza. Si pe langa asta, toata lumea crede ca reclamele agresive sunt super enervante, motiv pentru care nici adds nu mai functioneaza asa de bine.
Si care e solutia?
Influencer marketing! Tadaaaam!
Cand contentul si reclama sunt una si aceeasi chestie, brandurile o sa gandeasca: “De ce sa risc sa dau bani pentru o chestie care risc sa nu fie vazuta, cand pot sa investesc si mai mult pentru a avea o audienta la fel de mare sau chiar mai mare printr-un content organic?!”
Omul care sta toata ziua pe Facebook e disperat sa vada ce a zis, ce a mancat sau ce televizor si-a luat preferatul lui. Treaba asta sta mai mult in subconstient, insa chiar asa e. E la fel de disperat ca fanul unei echipe de fotbal. De asta, influencer marketingul este noua reclama de la TV din timpul evenimentelor sportive. Mai ales de cand exista streaming live pe Facebook sau pe Youtube 🙂