Cat de importante sunt comunitatile starurilor din Europa pentru cluburile de fotbal

 

Social media e mai importanta mai mult decat oricand pentru un sportiv. Asta nici macar nu mai e un statement controversat. Cluburile mari din Europa cauta talente in toata lumea.  Si e clar ca asta  e cel mai important lucru la un jucator. Doar ca de ceva timp nu mai conteaza doar asta.

Sportul ajunge usor in orice parte a lumii, iar fotbalul, mai ales, e intr-o cautare continua de locuri si fani noi. Se intamplal unoeri sa te lovesti de bariere culturale, dar de obicei e ok. Acum 30 de ani, cluburile erau sustinute financiar de oameni din zona lor, de cele mai multe ori. Existau doar cateva exceptii. Acum, exista oameni care nu ajung niciodata sa isi vada favoritii, dar sunt suporteri oficiali care aleg sa plateasca pentru clubul iubit.

Ok. Lung si boring pana acum. Da e un intro pentru asta:

pogba-2

Transferul lui Pogba la United! Nu e nimic nou ca atunci cand cumperi un jucator, te gandesti si la potentialul lui comercial. Beckham la Real sau dupa, la LA Galaxy e primul exemplu care imi vine in minte. Nu e o exagerare sa zici ca de fiecare data, cluburile care l-au cumparat au luat in calcul in mod egal talentul lui, dar si celebritatea 🙂 Cluburile din Europa acum isi cumpara jucatori din China sau din Asia, tocmai pe pentru a atrage mai mult fani.

O suma record platita pentru un jucator care nu este cel mai bun din lume. Poate o sa fie intr-o zi, dar acum are 23 de ani si sigur poate sa se upgradeze. E destul de clar ca acum United e mai interesata de partea asta a lui Pogba.

United nu se mai bazeaza doar pe banii veniti de la fani in ziua meciului, cand lumea plateste bilete si cumpara suveniruri. Ei castiga banii prin activitatea comerciala din toata lumea. Nici macar nu se mai bazeaza pe banii veniti din drepturile TV. Nu mai sunt o institutie locala, ci un brand global. Lumea are atentia din ce in ce mai mica. Nimeni nu mai deschide TV-ul la o anumita ora ca sa se uite la serial, cand stie ca poate sa il vada online oricand. De ce ar trebui sa fie altfel in fotbal?

In trecut, echipa de marketing era o chestie din spate care avea grija ca jucatorul sa fie cat mai promovat. Cand Pogba vine la tine la club si are deja un public foarte mare de millennials, lucurile se schimba. Si s-ar putea ca cele 105 milioane de euro sa nu mai para o suma atat de mare.

Adidas a inceput sa creeze content diferit de reclamele traditionale si l-a numit pe Pogba “a true creator”. Clipurile cu starul lui United s-au viralizat enorm, iar compania a avut doar de castigat. La fel si clubul, la fel si jucatorul, la fel si suporterul.

pogba-3

Ok. In continuare cluburile incearca sa isi aleaga cei mai buni jucatori. Dar e destul de clar ca azi, ca sa fii printre cei mai buni, trebuie sa ai grija si de conturile tale de social media.

 

Autor articol: George Ionita
Email: george@firstcontent.ro
Vezi toate articolele scrise de George

Sunt influencer

Dezvolta-ti brandul personal alaturi de noi!



WE PLAN

Te ajutam sa-ti dezvolti strategia de social media si sa cresti valoarea brandului personal.



WE CREATE

Iti promovam imaginea prin continut creativ, personalizat pentru tine si fanii tai.



WE MEASURE

Fiecare lucru pe care il facem pe platformele tale este masurat si analizat constant pentru a-ti intelege cat mai bine fanii si nevoile.