Brandurile care investesc in sport au nevoie de influencer marketing

Imagineaza-ti o stragetie de marketing in care cel mai influent consumator le spune celor din jur despre brandul tau. Acum imagineaza-ti ca cel mai influent consumator al tau are sute de mii de urmaritori pe Facebook.

“Influencer marketing” este un concept strategic construit special pentru a fructifica imensa credibilitate care vine la pachet o figura cunoscuta ce duce mesajul unui brand mai departe.

Care e diferenta intre fanul de pe Facebook al unui brand si fanul unui mare sportiv? Fanul de pe Facebook al sportivului este fan si in realitate.

Pentru brandurile care investesc in sport, influencer marketingul ar trebui sa joace un rol major in strangerea awareness-ului si in cresterea vanzarilor.

Ce este “Influencer Marketing”?

Inca de la originile marketingului, profesionistii din domeniu s-au lovit de urmatorul adevar: sa le spui oamenilor cat de tare e produsul sau serviciul tau nu este la fel de effective precum potentialii tai consumatori auzind acelasi mesaj de la alti consumatori, iubiti si indragiti.

Ce-ar fi daca brandul tau ar sti nu doar care membru al auditienti este cel mai influent, dar ar sti si  sa-l engage si sa-l incurajeze sa shareuiasca contentul despre brandul tau catre reteaua lor de influenta?

Daca prioritizezi inteligent influencer marketingul, vine la pachet o serie de beneficii, punctate aici de catre Adweek.

Influencer Marketing-ul este un proces format din doi pasi: sa-ti gasesti influencerii si sa-i convingi sa raspandeasca content-ul brandului tau printre fanii lor.

Daca Gabi Balint bea o bere Bergenbier in timp ce se uita la meciurile nationalei, atunci multi dintre suporterii echipei Romaniei vor dori sa incerce acea bere.

Cum gasesti influencerii potriviti

Poate parea dificil, dar procesul se imparte in cativa pasi:

–          Defineste ce consideri tu influencer. De obicei, face parte din targetul tau de audienta cu o influenta mare asupra celorlalti din target.

–          Cunoaste-ti conusmatorii. Poti gasi influenceri intre consumatorii tai curenti, caz in care vor fi usor de activat. Consumatorii multumiti sunt mai degraba potriviti sa shareuiasca contentul.

–          Fii atent la social media. Activitatea majora a influencerilor are loc pe social media, in special pe Facebook.

the-one

Daca tu ai un produs care se gaseste doar online, nu are rost sa implici un influencer care nu are activitate deloc in mediul digital. Cu cat comunitatea lui e mai mare pe net, cu atat cresc sansele ca oamenii din acea comunitate sa-ti viziteze site-ul.

Cum ii engageuiesti pe influnceri

O data ce i-ai gasit, e timpul sa creezi engagement. Poti sa faci asta folosind o varietate de tactici, dar toate urmaresc un singur scop: sa-i faci sa simta ca ei conteaza pentru brand. Unele branduri trimit produse promotionale, altele platesc direct influencerii pentru a raspindi mesajul.

Foarte important este ca influencerul sa inteleaga si sa rezoneze cu mesajul brandului tau, sa-l duca mai departe cat mai natural posibil. Contentul in care il implici pe influencer sa fie preluabil de catre presa si raspandibil.

Daca tu ai un brand de saltele de pat, o implici pe Catalina Ponor, foarte buna prietena cu saltelele, chiar daca din gimnastica. Acest mix natural iti da voie sa creezi content veridic si engaging, dar ii asigura si influencerului usurinta de a jongla intr-un mod cat mai real cu mesajele.

ponor

Daca ai un brand care sustine o competitie sportiva, alegerea unui influencer implicat intr-un fel sau altul in acea competitie devine mandatory pentru crearea unui content cat mai relevant si pentru raspandirea mai naturala si fireasca a mesajelor.

Dar pentru a fi cu adevarat de success, ai nevioe de o abordare stragetica pentru a gasi si engageui influencerii potriviti. Scrie-ne si te ajutam cu mare drag.

Autor articol: George Ionita
Email: george@firstcontent.ro
Vezi toate articolele scrise de George

Sunt influencer

Dezvolta-ti brandul personal alaturi de noi!



WE PLAN

Te ajutam sa-ti dezvolti strategia de social media si sa cresti valoarea brandului personal.



WE CREATE

Iti promovam imaginea prin continut creativ, personalizat pentru tine si fanii tai.



WE MEASURE

Fiecare lucru pe care il facem pe platformele tale este masurat si analizat constant pentru a-ti intelege cat mai bine fanii si nevoile.