245 de milioane de fani. Atat au, la un loc, conturile oficiale de Facebook, Instagram si Twitter ale lui Cristiano Ronaldo. E posibil, chiar daca ai citit articolul imediat dupa ce l-am publicat, ca numarul asta sa mai fi crescut cu vreo 100.000. Din vara lui 2016, dupa ce a castigat Champions League si Campionatul European, Ronaldo are o crestere record de cel putin 6 milioane de fani noi in fiecare luna!
☑ Facebook – 117.1 milioane
☑ Instagram – 80.4 milioane
☑ Twitter – 47.7 milioane
(28 octombrie 2016, ora 18:00 ?)
Cristiano e unicul sportiv care a atins 200 de milioane de followeri pe internet, iar singura vedeta din lume care are o comunitate mai mare decat a lui e cantareata americana Taylor Swift (248 de milioane, cu doar 3 milioane peste CR7). Ca sa iti dai seama cam cat de bine lucreaza echipa lui de digital, gandeste-te ca cele mai tari 5 vedete in social media din baschetul american (Jordan, Kobe Bryant, Lebron, Kevin Durant si Stephen Curry) nu au la un loc, pe toate retelele lor, atatia followeri cati are Ronaldo! ?
(Cristiano Ronaldo are chiar si o aplicatie cu numele lui, pe care a promovat-o recent pe Instagram)
Considerat cel mai “marketabil” sportiv din lume, Ronaldo are acum contracte de milioane cu branduri ca Nike, Armani, Clear sau Herbalife. Conform unui studiu facut de www.hookit.com, in ultimul an, sponsorii lui Cristiano Ronaldo au castigat 176 de milioane de euro datorita content-ului publicat pe paginile lui pentru brandurile respective. Pentru Nike, portughezul a facut 59 de postari in ultimele 12 luni, actiuni care au generat pentru Nike o crestere de 36 de milioane in valoarea media a companiei. Cei mai bine platiti 100 de sportivi din lume au adus, prin 6230 de postari pe conturile lor, cresteri de 371 de milioane pentru brandurile care le sunt partenere. Aproape jumatate din suma asta inseamna Cristiano Ronaldo! ?
Toate brandurile cauta cel mai bun profil de vedeta cu care sa se asocieze pe digital pentru influencer marketing, iar principala cifra dupa care se iau atunci cand se gandesc ce star sa aleaga pentru a-si promova produsul este numarul de interactiuni pe retelele sociale; adica totalul de like-uri, share-uri, comment-uri si retweet-uri de la o postare. Stii cine are cele mai bune rezultate atunci cand face o postare “branduita”? Da, tot el! Media interactiunilor la o postare prin care Ronaldo vinde ceva este de 651.778. Intelegem acum de ce din cele 88 de milioane castigate anul trecut 32 au venit din afara fotbalului, nu? ?
(postare pentru Nike pe pagina oficiala de Facebook a lui CR7)
Cristiano nu face reclama doar pentru brandurile altora. Potentialul lui de marketing este atat de ridicat, incat a reusit sa-si ridice si propriile branduri: compania CR7 produce lenjerie intima si pantofi, iar Ronaldo mai are si un brand de camasi unul de casti. Asa ca vedeta Realului n-are de ce sa-si faca griji pentru momentul in care o sa se lase de fotbal. ? ? ?